ثبت شرکت خدماتی

ثبت شرکت خدماتی

یکی از موضوعاتی که برای ثبت شدن نیاز به مجوز ندارد، ثبت شرکت خدماتی است که بازار کار گسترده یکی از دلایل پر تقاضا بودن این موضوع برای ثبت می‌باشد؛ برای ثبت این شرکت ابتدا باید موضوع فعالیت را مشخص کرده و سپس به عنوان یک شرکت تجاری اقدام به ثبت کنید.

امروزه بیشتر فعالیت بخش‌های مختلف خدماتی در قالب شرکت‌های خدماتی انجام می‌‌‌شود، به‌طوری‌که در طول سال‌های اخیر در کشور ما شرکت‌های زیادی تحت این عنوان شروع به فعالیت و ثبت شرکت کرده‌اند؛ همچنین ثبت شرکت خدماتی از جمله شرکت‌هایی است که به سرمایه گذاری اولیه زیاد، تحصیلات عالی و اخذ مجوز نیاز ندارد.

ثبت شرکت خدماتی موضوع بسیار پیچیده ای نیست و شما با کمک و راهنمایی یک مشاور حرفه ای به راحتی و در عرض چند روز می‌توانید یک شرکت خدماتی را به ثبت برسانید؛ مؤسسه مانا ثبت با داشتن تیم متخصص و حرفه ای می‌تواند شما را در انجام امور ثبتی در کمترین زمان ممکن راهنمایی و همراهی کند. برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

ثبت شرکت خدماتی

 

ثبت شرکت خدماتی چیست؟

به طور کلی خدمات مطابق تغییرات اساسنامه به معنای هرگونه فعالیت و یا مزیت که میان 2 طرف به صورت نامحسوس ارائه و مالکیتی را بر عهده ندارد گفته می‌شود؛ همچنین از ویژگی های مهم خدمت غیر مادی بودن آن است، فقط می‌توانید آن را تجربه کنید.

شرکت های خدماتی، به شرکت هایی گفته می‌شود که برخی خدمات مختلف خانگی و غیر خانگی را برای مشتریان به صورت حق‌الزحمه‌ای و یا قراردادی انجام داده و نکته قابل توجه روبه‌بالا رفتن و افزایش تعداد این نوع شرکت ها و ثبت شرکت خدماتی در طی سال های اخیر در کشور  به دلیل استفاده از نیروی متخصص و غیر متخصص با نگاه ایجاد شغل از طریق این نوع فعالیت ها است.

شرکت های خدماتی با هدف ارائه خدمات به مردم تأسیس شده و به عنوان راه حلی برای مشکلات مشتریان خدماتی را  ارائه می‌دهد؛ ثبت شرکت خدماتی به معنای ثبت شرکت و رسمی کردن یک شرکت که در زمینه ارائه خدمات فعالیت می‌کند، است.

شرکت خدماتی یک نوع شرکت است که به صورت اصلی در زمینه ارائه خدمات به مشتریان فعالیت می‌کند؛ این نوع شرکت‌ها به جای تولید کالا، خدمات متنوعی را برای مشتریان و سایر شرکت‌ها ارائه می‌دهند. همچنین تغییرات شرکت در این حوزه می‌توانید بر روی ارائه خدمات به مشتریان تأثیر گذار باشد و این شرکت به 2 صورت مسئولیت محدود و سهامی خاص به ثبت رساند.

حوزه‌های فعالیت شرکت‌های خدماتی

برخی از حوزه‌های مختلف فعالیت شرکت‌های خدماتی عبارت‌اند از:

  • خدمات مشاوره: شرکت‌های مشاوره در زمینه‌های مختلف مثل مشاوره مدیریت، مشاوره مالی، مشاوره بازرگانی، مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت و مشاوره برای تغییرات اساسنامه می‌کنند و به سازمان‌ها، افراد کمک می‌کنند تا فعالیت‌های خود را بهبود بخشیده و بهینه سازی کنند.
  • خدمات حقوقی: شرکت‌های حقوقی و وکالت در ارائه خدمات حقوقی و حق‌مداری به مشتریان مختلف فعالیت می‌کنند، از جمله مشاوره حقوقی، تدوین قراردادها، نمایندگی در دادگاه و رسیدگی به امور قانونی که مؤسسه مانا ثبت نیز این خدمات را با کمترین هزینه به شما ارائه می‌دهد.
  • خدمات مالی و حسابداری: شرکت‌های حسابداری، مالی و مالیاتی به سازمان‌ها و افراد کمک می‌کنند تا امور مالی و حسابداری خود را مدیریت کنند و مشاوره‌های مالی و سرمایه‌گذاری به همراه مشاوره برای تغییرات شرکت را ارائه دهند.
  • خدمات نظافت: شرکت‌های خدماتی نظافت در این حالت شما نیروهایی در اختیار دارید که برای نظافت منزل و شرکت‌ها از آن‌ها استفاده خواهید کرد.
  • خدمات بهداشتی و درمانی: شرکت‌های بهداشتی و درمانی و مراکز بهداشتی، خدمات درمانی، مشاوره پزشکی و سایر خدمات بهداشتی را به افراد ارائه می‌دهند.
  • خدمات پشتیبانی و خدمات مشتریان: شرکت‌های پشتیبانی و خدمات مشتریان در ارائه خدمات پس از فروش، خدمات مشتریان و پشتیبانی فنی فعالیت می‌کنند.

 


فعالیت های نامبرده فقط چند نمونه از حوزه‌هایی است که شرکت‌های خدماتی در آن‌ها فعالیت می‌کنند؛ مهم‌ترین ویژگی شرکت خدماتی یک نوع شرکت است که در زمینه ارائه خدمات به مشتریان فعالیت می‌کند که برخلاف شرکت‌های تولیدی که کالاها را تولید و عرضه می‌کنند، شرکت‌های خدماتی به صورت اصلی در زمینه ارائه خدمات متنوعی به مشتریان فعالیت می‌کنند.

مراحل ثبت شرکت خدماتی

  1. در مرحله اول برای ثبت شرکت خدماتی باید صورت‌جلسه‌ای تنظیم کنید و سپس تمام شرکا آن را امضا کنند.
  2. تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت و امضا آن توسط شرکا و مؤسسین.
  3. تنظیم و امضای تمام صفحات اساسنامه توسط شرکا به همراه ارائه تغییرات اساسنامه.
  4. تعیین موضوع و محدوده فعالیت شرکت که این فعالیت ها به چند دسته از جمله خدمات نظافتی شهری، منازل، کارخانه‌ها و شرکت‌ها، ادارات دولتی و خصوصی و… تقسیم می‌شوند.
  5. انتخاب نوع شرکت به عنوان یک شرکت تجاری که مناسب‌ترین انواع شرکت برای ثبت شرکت، شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود می‌باشد.
  6. انتخاب نام مناسب که تکراری و مشابه نام‌های قبلی نباشد، با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد و خارجی نباشد.
  7. پس از جمع آوری مدارک لازم موضوع فعالیت شرکت، تغییرات شرکت و پرونده شما به طور کامل برسی می‌شود و سپس می‌توانید نسبت به اخذ مجوز بر اساس نوع فعالیت اقدام نمایید.
  8. پس از برسی مدارک و نبود نقض در پرونده برای پرداخت هزینه‌های ثبت شرکت به حسابداری اداره معرفی می‌شوید.
  9. در مرحله آخر پس از پرداخت هزینه‌ها با توجه به سرمایه اولیه، برسی تمام مدارک توسط کارشناسان مربوطه، تأیید شرایط و رعایت تمام قوانین می‌توانید نسبت به ثبت شرکت، اخذ صلاحیت و درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار اقدام نمایید.
  10. در آخر پس از طی مراحل تأیید شده، آگهی تأسیس در دبیرخانه به مهر و امضا رسیده و در نهایت ثبت شرکت انجام می‌پذیرد و شماره شرکت دریافت می‌کند.

 

فرایند ثبت شرکت خدماتی دارای پیچیدگی‌های متعددی است که در صورت عدم آشنایی باعث هرگونه خطا و یا نقض در پرونده می‌شود؛ این موضوع باعث به تعویق افتادن فرایند ثبت شرکت خدماتی می‌شود؛ ضمن اینکه مؤسسه مانا ثبت با داشتن کارشناسان و مشاوران متخصص آماده کمک رسانی و همراهی شما در این زمینه می‌باشد.

 

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی

بعد از انتخاب نوع شرکت تجاری به صورت ثبت شرکت با مسئولیت محدود و یا ثبت شرکت سهامی خاص نیاز به جمع آوری مدارک لازم بر اساس نوع شرکت است؛ مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی یکی از مراحل اساسی در فرایند رسمی کردن یک شرکت است.

به طور کلی مدارک اساسی مورد نیاز برای ثبت شرکت خدماتی عبارت‌اند از:
اساسنامه، فرم ثبت شرکت و اطلاعات شخصی اعضای شرکت است. اساسنامه سندی است که شامل جزئیاتی مانند نام شرکت، آدرس، هدف و فعالیت‌های شرکت، ساختار سازمانی و سهام‌داران است.

اما ما در ادامه بر اساس نوع شرکت مدارک لازم را مورد برسی قرار می‌دهیم.

مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

شرایط قابل توجه ثبت شرکت خدماتی در قالب مسئولیت محدود به این صورت است که حداقل 2 نفر به عنوان شریک و حداقل سرمایه اولیه یک میلیون ریال وجود داشته باشد.

  • کپی مدارک هویتی مؤسسین (شناسنامه و کارت ملی)
  • مدارک شناسایی تمام اعضای هیئت مدیره
  • گواهی عدم سوء پیشینه و نداشتن مشکل بانکی
  • شماره تلفن همراه و ثبت نام ثنا
  • دو نسخه شرکت‌نامه و اساسنامه به همراه آخرین تغییرات اساسنامه امضا شده توسط شرکا
  • مجوزهای اخذ شده در زمینه فعالیت‌های نیاز به مجوز
  • تعیین سرمایه اولیه

 

مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص

شرایط قابل توجه برای ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص حداقل تعداد سهام‌داران در این نوع شرکت 5 نفر باشند که 3 نفر از آن ها عضو هیئت مدیره هستند و دو نفر دیگر سمت بازرس را دارند و سرمایه اولیه یک میلیون ریال وجود داشته باشد.

  • کپی شناسنامه و کارت ملی افراد و اعضا
  • تهیه و امضای اقرارنامه
  • تکمیل فرم ثبت شرکت
  • دریافت مجوز های لازم برای تغییرات شرکت
  • گواهی پرداخت ۳۵ درصد از سرمایه شرکت در شرف تأسیس

 

کلام آخر

ثبت شرکت خدماتی از مراحل حیاتی در راه‌اندازی یک کسب و کار است. با اطلاع از مدارک لازم و رعایت قوانین محلی، می‌توانید به سرعت و به درستی شرکت خود را ثبت کرده و به فعالیت خدماتی خود بپردازید. همچنین، پیشنهاد می‌شود با یک متخصص حقوقی یا وکیل مشورت کنید تا در فرایند ثبت شرکت خود همیشه در حالت قانونی و مطابق با قوانین باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک و یا وجود هرگونه ابهام با مشاوران و کارشناسان مؤسسه مانا ثبت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.

ثبت شرکت خدماتی

اگر سوالات یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، مانا ثبت در خدمت شماست.

تماس با ما:

اگر به دنبال ثبت شرکت و یا تغییرات شرکت برای خودتان هستید و نیاز به مشاوره دقیق دارید، با ما تماس بگیرید. ما آماده‌ایم تا شما را در این مسیر تا ثبت نهایی همراهی کنیم.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با تیم ما تماس بگیرید. ما منتظر همکاری با شما هستیم و آماده انجام کلیه امور ثبت شرکت و تغییرات شرکت شما هستیم.

امیدوارم این مقاله که با همکاری کارشناسان مانا ثبت به نگارش رسیده است توانسته باشد مراتب رضایت شما همراهان مانا ثبت را فراهم کرده باشد .

از شما برای انتخاب موسسه مانا ثبت سپاسگزاریم و بهترین امکانات را به شما ارائه می‌دهیم تا در کلیه امور ثبت و تغییرات شرکت به موفقیت دست یابید. با ما تماس بگیرید و ما را همراه خود در مسیر موفقیت کنید.

از اعتماد شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *